Monday 7 June 2010

Starlight Tears 2

JAM menunjukkan sekarang ialah pukul 5 00. Kim Jae Joong masih lagi berbaring di atas katil. Tiba - tiba dia mendengar ketukan pintu dari luar.

"Ibu ke tu?" kata Jae Joong.

"Ya... Bangun lah, hari ini kan last day kamu di Erdward Secondary School"

"Yaa sekejap lagi bu!" Jae Joong bangun dari katilnya. Dia mengambil gambarnya dengan kelas nya, 5C. Tentu dia akan rindukan kelas 5C..

Jaejoong keluar dari bilik dan terus masuk bilik mandi. Selesai sahaja dia mandi, dia mengambil sarapan.

"JaeJoong... Hari ini Jae Jin datang tak?" ibu jae joong bertanya.

"Datang kemana?"

"Kemana lagi... Ke majlis perpisahan sekolah awak laa"

"Oh, mestila dia datang. Sekejap, Jae Joong telefon dia dulu" Jae joong mengambil telefon bimbitnya dari poketnya. Ibunya hanya tersenyum nipis.




RING RING

"Hello?" Jae Jin mengangkat telefonnya.

"Hello... Awak datang kan ke majlis perpisahan ini?" tanya Jae Joong

"Ya! Awas awak kalau tak datang" balas Jae Jin. Jaejoong ketawa dan menutup talian tersebut.




KERETA Jaejoong sudah sampai ke sekolah. Jaejoong keluar dan banyak peminatnya yang bersorak kerana kehadirannya. Jaejoong tidak memperdulikan mereka. Tiba - tiba dia ternampak kereta Lee Jae Jin.

Jaejoong menuju ke kereta Jae Jin. "Saya fikir saya yang lambat... Rupanya awak pun lambat!"

"Hehe.." Lee Jae Jin tersenyum manis! Alamak comelnya dia!

Mereka berdua menuju ke dewan sekolah dan duduk di tempat khas disediakan untuk kumpulan mereka. Selesai sahaja acara majlis penyampaian hadiah, mereka mengadakan majlis menyanyi dan menari.

"Yang akan mempersembahkan ialah.. KUMPULAN EIGHTYSEVEN" kata guru besar mereka

"Alamak! Jom lah" kata Lee Jae Jin.

"Apa?" Jae Joong hairan.

"Kan kumpulan EightySeven ialah kumpulan kita! Apalah awak ne!" Jae Jin memarahi Jae Joong. Jae Joong hanya tersenyum malu. "Jom lah jangan berlengah - lengah lagi!"

Mereka menyanyikan lagu 'Mirotic' dari TVXQ.

"Ok itulah persembahan Mirotic dari EightySeven..." kata guru besar selepas mereka menyanyikan lagu tersebut.

Jae Joong kembali duduk di tempat asalnya. Tiba - tiba ada seorang perempuan yang Jae Joong kenali..

"Jaejoong.."

"APA LAGI YANG AWAK NAK?" kata Jae Joong.

"Maafkan saya lah.. Saya mahu kembali kepada awak... please.." kata perempuan itu.

"Aku tak peduli apa yang awak katakan! Yang penting hubungan kita sudah tamat! END" jawab Jae Joong. "Pergi dari sini!"

Perempuan itu kecewa dan pergi dari situ.

"Apa lagi yang Yo Mi nak?" tanya Jae Jin.

"Entahla dia! Sakit telinga saya mendengar kata manisnya itu!" Jae Joong meneguk minuman yang berada di hadapnnya.



xx,


SUANSANA di taman sungguh segar, kelihatan banyak keluarga yang sedang bersiar - siar. Izume sedang membawa Hikara pergi berjalan - jalan.

"Eh sekejap, Hikara saya mauh ke tandas sekejap, awak tunggu di depan tandas ya" kata Izume.

"baiklah" Hikara menunggu depan pintu tandas, oleh kerana letih menunggu, dia terus keluar dari tandas itu.

>

"Jae Joong, aku nak ke tandas sebentar"

"Baiklah".

Lee Jae Jin terus berlari menuju ke tandas. Selepas dia keluar dari tandas, dia ternampak seorang perempuan di luar tandas.

"Cik, cik kenapa?" kata Jae Jin.

"Urmm, awak nampak tak telefon bimbit saya?" kata Hikara.

"Tak, ermm awak carilah sana, saya temankan" jawab Jae Jin. Dalam hati Jae Jin, memang cantik perempuan ini. Hikara hanya mengangguk.

>

Izume keluar dari tandas, dia mendapati Hikara sudah tiada. Dia terkejut dan mencari Hikara di luar.

"Hikara... Di manakah awak? Hikara? HIKARA?"

Tiba - tiba Izume terlanggar dengan seorang lelaki.

"Awak tak ada mata ke? Langgar langgar orang dengan suka hati ni?" kata Jae Joong.

"So what? Aku sedang mencari seseorang!" jawab Izume.

"Saya juga!"

"Oh Hikara dimanakah awak~"

"Awak nampak tak Jae Jin?" tanya Jae Joong. Izume menggeleng kepala.

0 precious words: